ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Σχολιάστε κάθε άρθρο, κάνετε προτάσεις για τυχόν αλλαγή του και ψηφίστε.

  • Αρχείο

  • Kατηγορίες

‘Αρθρο 2: (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας)

Posted by Διαβούλευση στο 21/03/2012

ΙΣΧΥΟΝ  ΑΡΘΡΟ

1. O σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.

2. H Eλλάδα, ακολουθώντας τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου, επιδιώκει την εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

1. Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση του Κράτους.

2. Η Ελλάδα, ακολουθώντας τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου, επιδιώκει την εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών.

 

 

24 Σχόλια προς “‘Αρθρο 2: (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας)”

  1. […] ‘Αρθρο 2 – (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας) […]

  2. Γ. Λουκέρης said

    Κατά την γνώμη μου το συγκεκριμένο άρθρο στην παράγραφο 1 είναι εντελώς λάθος, όχι από άποψη αυτών που λέει αλλά για λόγους στρατηγηκής τοποθέτησης του κρατικού μηχανισμου έναντι στους πολίτες. Στην δε παράγραφο 2 δίδονται στην εκτελεστική εξουσία και τον κρατικό μηχανισμό δυνατότητες τις οποίες δεν θα έπρεπε ποτέ να διαθέτουν.

    Συγκεκριμένα στην παρ. 1 :

    Με την λογική που είναι γραμμένο το κείμενο αναγνωρίζεται η πολιτεία (κρατικός μηχανισμός εξουσίες κλπ) ως ανώτερη από τους πολίτες (σε αντίθεση με το προηγούμενο άρθρο) και της αφαιρείται το δικαίωμα να μην σέβεται και να μην προστατεύει την αξία του ανθρώπου. Η διαφορά είναι πολύ λεπτή αλλά και εξαιρετικά σημαντική. Επίσης το «αξία του ανθρώπου» είναι μια γενικόλογη διατύπωση που επιδέχεται ερμηνίας άρα ή επρεπε να ορίζεται ή να χρησιμοποιηθεί άλλος πιό δόκιμος όρος.

    Στην παρ. 2

    Οι γενικά αναγνωρισμένοι κανόνες του διεθνους δικαίου είναι κάτι εξαιρετικά γενικό και εύκολα υποκείμενο σε αλλαγές. Το κράτος δεν μπορεί να ακολουθεί εξωτερικές εντολές που μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή, να αναγνωριστούν γενικά (απ’ όλους τους άλλους) και να είναι ενάντια στα συμφέροντα των ελλήνων πολιτών. Αυτό το εδάφιο δεν έπρεπε να υπάρχει καν κατά τη γνώμη μου.
    Η εμπέδωση της ειρήνης από την άλλη ανοίγει στην εκτελεστική εξουσία και τον κρατικό μηχανισμό γενικότερα μια πόρτα που θα έπρεπε να είναι για πάντα κλειστή. Αυτό το εδάφιο επιτρέπει σε ελληνικά στρατεύματα να βρίσκονται σε ξένες χώρες, κάτι που δεν έπρεπε να συμβαίνει ποτέ, καθώς και την διεξαγωγή πολέμων (σε τραβηγμένες περιπτώσεις, αλλά πόσα που λέγαμε οτι δεν γίνονται έγιναν και τα βλέπουμε γύρω μας στην Έλλάδα) με πρόσχημα την επιβολή(!) της ειρήνης και της δικαιοσύνης πχ στο Αφγανιστάν. Αυτό το εδάφιο επίσης δεν έπρεπε να υπάρχει κάν.
    Το τελευταίο εδάφιο αρκεί ως εξής :

    Η Eλλάδα επιδιώκει την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών. Στα πλαίσια αυτά εξουσιοδοτεί δια είδικού νόμου που ψηφίζει η βουλή τον πρωθυπουργό ή τον υπουργό εξωτερικών για την ανάληψη πρωτοβουλιών προς επίλυση διεθνών θεμάτων και ενημερώνεται από αυτόν για την πορεία και τα αποτελέσματά τους, όποτε ζητήσει.

    • Άρθρο 2 λοιπόν:

      ‘Αρθρο 2: (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας)

      § 1. O σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.

      Εδώ θα έλεγα να διορθωθεί σε:

      § 1. Ο Σεβασμός και η προστασία της αξίας του [εκάστοτε Ανθρώπου] αποτελούν την πρωταρχική υποχρεωτική ΜΕΡΙΜΝΑ της [κοινωνίας]. –

      Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει [Μέριμνα] =πόνος αγώνας συμπάθεια αγάπη φροντίδα…
      Συλλογική Μέριμνα =ευθύνη λοιπόν της κοινωνίας
      και τούτο διότι η κοινωνία είναι αυτή που διαμορφώνει τον άνθρωπο,
      και επομένως έχουμε συλλογική ευθύνη για το χαρακτήρα του ατόμου.
      Είναι άστοχο και ανήθικο συνάμα να λέμε πως… ο χαρακτήρας του καθενός μας είναι διάφορος.
      Μπορεί, ωστόσο η κοινωνία, εφόσον είναι υποχρεωμένη πια να διαμορφωθεί ως κοινωνία
      –έχει και την συλλογική ευθύνη να συμβάλλει και να προσφέρει τα πάντα ώστε να κατευθύνει το εκάστοτε άτομο στην ένταξή του στην συλλογική κοινωνική ευθύνη και συνείδηση
      Είναι προφανές ότι το κάθε άτομο όταν γεννιέται είναι άδειο από γνώσεις,

      η ήδη έτοιμη κοινωνία είναι αυτή που [πλάθει] το χαρακτήρα του κάθε νεογέννητου.
      επομένως,
      η ήδη έτοιμη κοινωνία διαμορφώνει τον χαρακτήρα του κάθε νεογέννητου, και άρα ορθώς και ο [κοινωνικός κανόνας –άρθρο] ως Μέριμνα –φροντίδα της διάπλασης των χαρακτήρων των μελών της [ανθρώπινης κοινωνίας μας]. –

      δεν προκύπτει σεβασμός ούτε προστασία του ατόμου από [τους άλλους] αν οι άλλοι ως κοινωνία [πολιτεία] δεν έχει λάβει την δέουσα προληπτική παιδεία κι όχι παιδεία καταστολής όπως ισχύει στα άλλα ζώα, που ως προστασία το κάθε ζώο έχει την άμυνα και την επίθεση.
      Επομένως, ως έλλογοι άνθρωποι κριτές πια για του τι κάνουμε, δεν μπορεί να αφηνόμαστε στους άλογους και άκριτους κανόνες προστασίας.
      Διαθέτουμε πια αρκετή [καταγεγραμμένη εμπειρία] ώστε να διακρίνουμε πια τι και πως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο προστασίας και από επιθετικό –αμυντικό να τον μετατρέψουμε σε προληπτικό σύστημα. αυτό μόνον συλλογικά είναι δυνατόν να γίνει.
      Ο ατομισμός =καπιταλισμός –Ολιγαρχία
      Δεν προσφέρεται για την προληπτική προστασία του ατόμου παρά μόνον δια της ισχύος του ισχυρού,
      βρισκόμαστε δηλαδή ακόμα σε κτηνώδη κατάσταση
      –αυτήν την κατάσταση [ακαταστασία] καλούμαστε να ξεπεράσουμε
      για να γίνουμε και αυτό που ισχυριζόμαστε
      –έλλογα διακριτά με κρίση και κριτική σκέψη όντα. –

      πιο κάτω:

      § 2. H Eλλάδα, ακολουθώντας τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου, επιδιώκει την εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών.

      Εδώ μας λέει ξεκάθαρα ότι, δεν έχει νόημα να μιλάμε για ξεχωριστούς κανόνες του διεθνούς δικαίου, άρα το υπάρχον σύνταγμα είναι φτιαγμένο και ραμμένο σύμφωνα με το [παγκόσμιο σιωνιστικό δίκαιο]!!!!
      αυτό το υποτίθεται διεθνές και μάλλον όχι πανανθρώπινο, παρά δίκαιο μεταξύ δυο κάστες; Τι εννοεί διεθνές δίκαιο που μας προκύπτει από το δυο;
      Και πως μπορεί να είναι παγκόσμιο εφόσον βασίζεται στη Βίβλο;
      Ποια είναι η μέριμνα του διεθνούς δικαίου [πανανθρώπινου αλλάζουμε εμείς] αν δεν έχουν την πιο πάνω λογική για –μέριμνα της κοινωνίας, τότε οφείλουμε να αλλάξουμε τους διεθνείς κανόνες.

      Σε:

      Η τοπική μας κοινωνία [συμβάλει] κι όχι ακολουθεί,
      ώστε οι διεθνείς λάθος [οι πανανθρώπινοι κανόνες] να συμβαδίζουν με το τοπικό δίκαιο.
      το διεθνές δίκαιο δεν μπορεί να απαξιεί το τοπικό δίκαιο μα κυρίως ποτέ το πανανθρώπινο
      –εδώ αλλάζει η λογική που είπαμε για τη μέριμνα της κοινωνίας για το άτομο
      οι τοπικές κοινωνίας διαμορφώνουν τους χαρακτήρες των ατόμων,
      και οι ίδιες οι τοπικές κοινωνίες ορίζουν
      το πώς θα λειτουργούν οι [πανανθρώπινοι κανόνες].
      Οι πανανθρώπινοι κανόνες επομένως οφείλουν στηρίζονται στην εμπέδωση της υπαρξιακής ισότητας της ισονομίας και ισοτιμίας μεταξύ των κοινωνιών πολιτών και πολιτειών σε ολόκληρη την ανθρωπότητα.
      Υπέρτατη αρχή και σεβασμός επομένως δεν είναι το διεθνές δίκαιο αλλά το δίκαιο της τοπικής κοινωνίας –κοινωνιών –που θα κατευθύνουν τους πανανθρώπινους κανόνες κι όχι αντιστρόφως.

      • επιπλέον, οφείλει να εμπεδωθεί η αρχή πάσης άλλης αρχής ό,τι: (η ακεραιότητα και το Κύρος του Ανθρώπου είναι απαραβίαστα). – υπό αυτήν την έννοια καταργούμε τις τάξεις. η πολιτεία επομένως έχει χρέος να δώσει στον καθένα μας τα στοιχεία εκείνα που διαμορφώνουν την ακεραιότητα του καθενός μας, ώστε, ό καθένας μας να εκτιμά και να σέβεται τον άλλο ως εαυτόν. στην περίπτωση αυτή λοιπόν, δεν έχει περισσότερο κύρος ο ειδικός από τον μη ειδικό.

  3. ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ said

    Πολύ σοβαροί οι προβληματισμοί που θέτει ο κ. Λουκέρης
    και θα πρέπει να συζητηθούν.
    Πιστεύω κι εγώ ότι η παράγραφος 1 θα πρέπει
    να επισημαίνει τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα
    του νέου πολιτεύματος και όχι να υπονοείται ότι
    η ύπαρξη του κάθε ανθρώπου είναι στο έλεος του κράτους.

  4. Χρήστος Λυντέρης said

    Το παραπάνω άρθρο εσφαλμένα εντάσσεται από το ισχύον σύνταγμα στο τμήμα Α΄του συντάγματος που αφορά την μορφή του πολιτεύματος, διότι την μορφή του πολιτεύματος καθορίζουν άλλα στοιχεία, ήτοι ο χαρακτηρισμός του ως δημοκρατία και η πρώτη εξειδίκευση αυτού του ορισμού η οποία αφορά ποιο είναι το κυριάρχο σώμα (ο λαός), από που πηγάζουν οι εξουσίες κλπ. Όπως αναφέρθηκε και στην προηγούμενη συνεδρίαση της ομάδας νέου συντάγματος της πρωτοβουλίας μας κατ΄εισήγηση του Χρήστου Αναγνώστου, το άρ.2 θα πρέπει να αποτελεί συνέχεια του άρ. 1 και να αναφέρει ποιες εξουσίες εκλέγονται άμεσα (κοινοβούλιο , πρόεδρος της δημοκρατίας) και ποιες έμμεσα από το λαό (ηγεσίες ανωτάτων δικαστηρίων, μέλη συνταγματικού δικαστηρίου). Επίσης στην μορφή του πολιτεύματος πρέπει να ενταχθεί και το άρ.3 που θα κατοχυρώνει την πλήρη διοάκριση των εξουσιών και την θέσπιση λαϊκής πρωτοβουλίας για διενέργεια δημοψηφισμάτων. Απεναντίας, το σημερινό άρ. 2 παρ.1 περί σεβασμού και προστασίας της ανθρώπινης αξίας πρέπει να ενταχθεί στο κεφ. περί ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, ενώ η παρ.2 άρ.2 είναι εντελώς περιττή.

  5. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΓΚΟΥΛΙΑ said

    Συμφωνώ απόλυτα με τον κ.Λυντέρη

  6. Γιώργος Ευτυχίδης said

    1. Η διασφάλιση της ανεξαρτησίας και της ευημερίας όλων των Ελλήνων πολιτών αποτελεί την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.

    2. Η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να σέβεται και να προστατεύει την ανθρώπινη προσωπικότητα σε συνδυασμό με την εξασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και την ανάδειξη της ελληνικής ταυτότητας.

    3. H Eλλάδα, ακολουθεί τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου, που έχουν σαν στόχο στην εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών.

  7. Στέλλα Κάσδαγλη said

    Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του κ.Χρ.Λυντέρη. Σημειώνω ότι η έννοια της Πολιτείας είναι σύνθετη και επιφυλάσσομαι να σχολιάσω λεπτομερέστερα την άποψή μου αυτή. Σχετικά με τους διεθνώς αναγνωρισμένους κανόνες δικαίου, αυτοί δεν πρέπει να υπερισχύουν του Συντάγματος,πολλώ δε μάλλον όταν αντιτίθενται σε διατάξεις που αφορούν την λαϊκή κυριαρχία και γενικότερα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

  8. Για τις διεθνείς σχέσεις ας προσέξουμε τι λέει ο Νταβούτογλου.
    Η Τουρκία συμμετέχει σε συμμαχίες προτάσσοντας το συμφέρον της Τουρκίας έναντι του συμφέροντος της συμμαχίας.

  9. Θόδωρος Κοκκορόγιαννης said

    Δεν είμαι νομικός. Έτσι όπως εγώ το καταλαβαίνω, η παράγραφος 1 του άρθρου 2 δηλώνει ότι, έναντι άλλων υποχρεώσεων της Πολιτείας, ο σεβασμός της αξίας αλλά και η ενεργητική προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρώτη από όλες τις υποχρεώσεις.
    Εμένα καλό μου φαίνεται και αρμόζον να ορίζεται στο πρώτο μέρος.

    Εν πάσει περιπτώσει, θέλω να σχολιάσω κάτι άλλο που μου ήρθε στο μυαλό.
    Αν ένα από τα κύρια (όχι το μοναδικό αλλά ένα από τα κύρια) στοιχεία της αξίας μου
    είναι η επαγγελματική μου αξιοπρέπεια, τότε όλες αυτές οι επιθέσεις που δέχονται τα επαγγέλματα των ανθρώπων στην Ελλάδα ίσως να είναι αντισυνταγματικές.
    Όταν η πολιτεία δεν σέβεται και δεν προστατεύει την επαγγελματική μου αξιοπρέπεια, τότε υπολείπεται της ενεργητικής προστασίας της αξίας μου.
    (O σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.)

  10. Θόδωρος Κοκκορόγιαννης said

    Επίσης, θα πρέπει να αναφέρεται ο σεβασμός και η προστασία όχι μόνο της αξίας του ανρθώπου αλλά και των θεσμών της Ελληνικής Δημοκρατίας. Όταν π.χ. ο υπουργός κατεβάζει νομοσχέδιο στα αγγλικά, τότε πρέπει να απολύεται αυτοστιγμής

  11. Καραγιαννη Σοφία said

    Συμφωνώ με τις απόψεις του κ.Λουκέρη και του κ.Λυντέρη.

  12. Θάνος said

    2. Η Ελλάδα, ακολουθώντας τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου, επιδιώκει την εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών.

    Όλων, ΕΚΤΟΣ των εχθρών του Ελληνισμού, οι οποίοι είναι οι Εβραίοι, οι Τούρκοι, οι Σκοπιανοί, οι Πακιστανοί και οι Αλβανοί. Δε θέλω σχέση φιλίας με αυτά τα τριτοκοσμικά εκτρώματα.

    Προτιμώ να τα έχω με Γιαπωνέζα, που είναι πρωτοκοσμική παρά με Εβραία παλλακίδα που είναι τριτοκοσμική.

  13. E.Latham said

    Δεν θα επρεπε να εχουμε ορισμους για ‘Κρατος’ & ‘Πολιτεια’;

  14. Στυ. Σφακιανάκης said

    Οι κανόνες του διεθνούς δικαίου δεν θα πρέπει να είναι υποχρεωτικοί για το νέο Ελληνικό Σύνταγμα, διότι είναι δυνατόν να αντιτίθεναι στο δικαιϊκό μας σύστημα που θα προκύψει.

  15. Άγγελος Ιακωβίδης said

    Στην δεύτερη παράγραφο θα ήταν ίσως καλύτερο να διατυπωθεί : Η Ελλάδα, ακολουθώντας τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου και εφ’ όσον αυτοί δεν απειλούν την Εθνική της Κυριαρχία, τον Εθνικό Πλούτο και την αξιοπρέπεια και την ελευθερία των πολιτών της, επιδιώκει την εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών,

  16. Γεωργία Ζ said

    Συγχωρήστε τα παρακάτω λόγια στο μέτρο που θα ακουστούν σκληρά, αλλά να είστε βέβαιοι ότι μιλώ από καρδιάς, προσπαθώ να διατυπώσω την Αλήθεια (μου) και να είμαι πέρα για πέρα ειλικρινής… Φοβάμαι πολύ την αλλαγή του Συντάγματος από τους πολιτικούς, αλλά διαβάζοντας τα παραπάνω σκέφτηκα ότι η αλλαγή του από τους πολίτες, ίσως είναι ακόμα πιο επικίνδυνη.
    Στο πανεπιστήμιο μας είπανε ότι στα περισσότερα συντάγματα του κόσμου υπάρχει ένα αντίστοιχο άρθρο 2.1, με τη διαφορά ότι αναφέρονται στην «αξιοπρέπεια του ανθρώπου». Το ελληνικό σύνταγμα υιοθετεί μία ευρύτερη έννοια, την «ΑΞΙΑ του ανθρώπου». Η «γενικολογία» που συναντάται και σε άλλες έννοιες θεσμικών κειμένων είναι πολλή χρήσιμη όταν έρχεται η στιμγή της ερμηνείας των λέξεων από τεχνοκράτες (-δικαστές-)… Η λέξη «αξία» περιλαμβάνει την έννοια της αξιοπρέπειας ΄που είναι ευρύτερη σε σχέση με αυτή… με αποτέλεσμα να προστατεύει τον άνθρωπο σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι τα συντάγματα άλλων χωρών. Γιατί να θέλουμε να στενέψουμε τα όρια προστασίας του ανθρώπου… Είναι κανείς που δεν καταλαβαίνει την ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΞΙΑ;;;
    Επίσης, το άρθρο αυτό διατυπώνει την ανθρωποκεντρική προσέγγιση των θεσμών, ένα φιλοσοφικό ρεύμα το οποίο διαποτίζει το σύγχρονο (δυτικό;) πολιτισμό μας τα τελευταία ΧΧΧ χρόνια, απ’ όταν αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε το φυσιολατρικό σύστημα… Προτείνεται παραπάνω μία «Ελληνοκεντρική» αντίληψη του Κόσμου;;; Μήπως να βάλουμε σε τροχιά τον Ήλιο γύρω από την Ελλάδα;;;
    Θα ήταν υπέρ αρκετό να αντιληφθούμε τί Αξία έχει ο Άνθρωπος, χωρίς νερό. Τί αξία έχει ο Άνθρωπος, χωρίς Τροφή. Χωρίς Οξυγόνο. Χωρίς Παιδεία… Τί Αξία έχει ένα Δέντρο για τον Άνρθωπο… Αλλά αυτό το θέμα πραγματεύεται σε άλλα άρθρα του Συντάγματός Μας!
    Όσο για τους «γενικά αναγνωρισμένους κανόνες διεθνούς δικαίου», στο μέτρο που αναγνωρίζουμε ότι αυτοί είναι διατυπωμένοι στη Χάρτα του ΟΗΕ, είναι Πανανθρώπινοι και ως Έλληνες μπορούμε να είμαστε περήφανοι, αφού εκεί θα αναγνωρίσουμε πολλές από τις Αρχές της αρχαιοελληνικής σύλληψης του Κόσμου…
    Αυτό που συχνά υποστηρίζω σε αυτές τις περιπτώσεις είναι, ότι τα περισσότερα νομοθετικά κείμενα είναι ορθά στη σύλληψή τους, η ΕΦΑΡΜΟΓΗ τους είναι που πάσχει… Νόμους για τους Κλέφτες υπάρχουν, όπως και νόμοι που προβλέπουν την τύχη αυτών που καταστρατηγούν τους νόμους, αλλά ελάχιστοι αντιμετωπίζουν τη Δικαιοσύνη…
    Το Σύνταγμα πρέπει να «πειράζεται» με περίσσια σύνεση, μετά από πολλή μελέτη της ιστορίας, των ορισμών -όπως σωστά επισήμανε ο φίλος μας παραπάνω, των προϊσχυσάντων συνταγμάτων, της πρακτικής τους χρησιμότητας, της φιλοσοφικής τους Αξίας…
    Μη θεωρηθεί ότι είμαι θιασώτης της άποψης ότι στην αναθεώρηση του Συντάγματος πρέπει να συμμετέχουν μόνο «ειδήμονες», έχω μπουχτήσει κι εγώ με δαύτους, θέλω να μιλήσω… Είμαι υπέρμαχος της «Φαντασίας στην Εξουσία». Δεν μπορεί όμως μοναδική προσλαμβάνουσά μας για το θέμα αυτό να είναι η τηλεόραση και τα άρθρα των περιοδικών. Οφείλουμε να αναλογιστούμε την Κρισιμότητα του Εγχειρήματος και να το αντιμετωπίσουμε με τη δέουσα Υπευθυνότητα… Ευθύνη, απέναντι σε μια ολάκερη ανθρωπότητα… Δεν είναι δουλεία του «καναπέ».
    Δεν έχω πρόταση να θέσω, μόνο μία συμβουλή. Το Σύνταγμα είναι ΤΟ κορυφαίο νομοθετικό κείμενο όλων των εποχών. Πριν επιχειρήσουμε να το Αλλάξουμε, ας μάθουμε πρώτα να το ΑΓΑΠΑΠΑΜΕ!

  17. Στυλ. Σφακιανάκης said

    2. Η Ελλάδα, ακολουθώντας τους γενικά αναγνωρισμένους κανόνες του διεθνούς δικαίου, επιδιώκει την εμπέδωση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, καθώς και την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων μεταξύ των λαών και των κρατών.
    —————————–

    Το διεθνές δίκαιο δεν είναι καθόλα συμβατό με το κατ΄έξοχήν αρχαίο ελληνικό δίκαιο. Επομένως δεν οφείλουμε να ακολουθήσουμε διεθνείς κανόνες, π.χ. της ΝΤΠ με εξωελληνικά χαρακτηριστικά δικαίου.

    Βλέπετε <> του Δικηγόρου -Φιλολόγου Π.Ι. Κυριακόπουλου.
    Απαιτείται λοιπόν εδώ μεγάλη προσοχή

  18. ΟΡΓΗ said

    ΠΡΟΤΑΣΗ για το αρθρο 2 παρ1
    πρωταρχικη υποχρεωση της πολιτειας ειναι να διαφυλατει και να τηρει την αξιοκρατια,ισηγορια και ισονομια για ολους τους πολιτες.Να προσφερει προστασια της ανθρωπινης ζωης,περιουσιας,υγειας ολων των ανθρωπων στην επικρατεια της,να παρεχει δωρεαν παιδεια,σιτιση και στεγαση στους φοιτουντες στα πανεπιστημιακα ιδρυματα.

  19. […] ‘Αρθρο 2: (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας) […]

  20. […] Δημοσιεύθηκε στο Uncategorized | 21 Comments » […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: