ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

Σχολιάστε κάθε άρθρο, κάνετε προτάσεις για τυχόν αλλαγή του και ψηφίστε.

  • Αρχείο

  • Kατηγορίες

‘Αρθρο 60: (Δικαίωμα ψήφου, παραίτηση από το αξίωμα)

Posted by Διαβούλευση στο 21/03/2012

ΙΣΧΥΟΝ  ΑΡΘΡΟ

1. Oι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση. 

2. H παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα είναι δικαίωμα του βουλευτή, συντελείται μόλις ο βουλευτής υποβάλει γραπτή δήλωση στον Πρόεδρο της Bουλής και δεν ανακαλείται.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ  ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

1. Οι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση και σε καμία περίπτωση δεν διαγράφονται από το κόμμα τους ούτε εξαναγκάζονται σε παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα εξ αυτού του λόγου.

2. Η παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα είναι δικαίωμα του βουλευτή, συντελείται μόλις ο βουλευτής υποβάλει γραπτή δήλωση στον Πρόεδρο της Βουλής και δεν ανακαλείται.

3. Ο βουλευτής δεν αναλαμβάνει θέση μέλους της κυβέρνησης  για την περίοδο που έχει εκλεγεί ακόμα και αν παραιτηθεί από τη βουλευτική του ιδιότητα.

 

 

8 Σχόλια to “‘Αρθρο 60: (Δικαίωμα ψήφου, παραίτηση από το αξίωμα)”

  1. ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ said

    ΠΡΟΤΑΣΗ

    Άρθρο 60
    1. Οι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση.
    2. Η παραίτηση από το βουλευτικό αξίωμα είναι δικαίωμα του βουλευτή, συντελείται μόλις ο βουλευτής υποβάλει γραπτή δήλωση στον Πρόεδρο της Βουλής και δεν ανακαλείται.
    3. Ο βουλευτής δεν υπουργοποιείται για την περίοδο που έχει εκλεγεί ακόμα και αν παραιτηθεί από τη βουλευτική του ιδιότητα.

  2. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΑΠΤΗΣ said

    3. Βουλευτής ή Ευρωβουλευτής, ο οποίος αναλαμβάνει θέση Υπουργού της Κυβέρνησης, αφού παραιτηθεί από το βουλευτικό αξίωμα, δεν επιτρέπεται να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα στις επόμενες δύο βουλευτικές εκλογικές αναμετρήσεις, μετά τη λήξη της υπουργικής του θητείας, καθώς και στην επόμενη εκλογή για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

    ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ : Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το δικαίωμα του Προέδρου να ορίσει κατ΄ εξαίρεση ένα βουλευτή ως υπουργό, αν τυχαίνει αυτός να είναι, κατά την κρίση του Προέδρου, το καταλληλότερο πρόσωπο για τη συγκεκριμένη αποστολή. Ναι μεν διάκριση των εξουσιών, αλλά ο Πρόεδρος μπορεί και να ορίσει τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου ή τον αρχηγό Στρατού ως υπουργό, αν αυτός παραιτηθεί από τη θέση του. Το ίδιο ισχύει και για τον υπουργοποιούμενο βουλευτή, αρκεί η απομάκρυνσή του από την πολιτική κονίστρα να μην είναι υποκριτική και προσωρινή. Αυτό λύνεται με τον χρονικό περιορισμό που προστίθεται στην παράγραφο 3, έτσι ώστε ο βουλευτής που παραιτείται για να γίνει υπουργός, να μην έχει την ευκαιρία να χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται την υπουργική ιδιότητα για να προπαρασκευάζει τη θριαμβευτική επάνοδό του στα βουλευτικά έδρανα. Αυτό είναι σε βάρος και του υπουργείου και της κοινωνίας, γιατί ο υπουργός έχει αλλού το νου του, αλλά και αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος των συνυποψηφίων του.

    • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΡΟΠΙΔΗΣ said

      Το πόσες φορές θα μπορούσε να ασκήσει ο Πρόεδρος το δικαίωμα αυτό (επαρκώς αιτιολογημένο αυτό από τον κ. Ράπτη κατά τη γνώμη μου) μήπως θα ήταν σκόπιμο να διευκρινιστεί;

      • Αμαλία Ρόκου said

        Ας το ασκήσει όσες φορές θέλει. Στην πραγματικότητα δεν θα θέλει ούτε αυτός, γιατί ΄θα θέλει να πετύχει και δεν θα θέλει κοντά του πολιτικάντηδες, ούτε οι βουλευτές θα το θέλουν, γιατί δεν θα θέλουν να χάσουν 8 χρόνια βουλευτιλίκι για μια υπουργία 8 μηνών πιθανώς. Η διατύπωση αυτή είναι σοφή κατά τη γνώμη μου (αν και αυστηρή, όπως λέτε)

  3. Η άποψη αυτή του κ. Ράπτη, έστω κι αν είναι πολύ αυστηρή, με βρίσκει απολύτως σύμφωνο. Ο Υπουργός δεν θα μπορεί να «ονειρεύεται» και να προπαρασκευάζει τη θριαμβευτική επάνοδό του στα βουλευτικά έδρανα.

  4. […] ‘Αρθρο 60: (Δικαίωμα ψήφου, παραίτηση από το αξίωμα) […]

  5. […] Δημοσιεύθηκε στο Uncategorized | 6 Comments » […]

Σχολιάστε